کد مطلب:68943 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:222

غدیر در قرن پانزدهم











در سالهای آغازینِ پانزدهمین قرن غدیر، مردان و زنان غدیری جای پای پیامبر صلی اللَّه علیه و آله و علی علیه السلام را كنار درختان خم بوسه باران می كنند و پاسداری از حریم غدیر را غذای روح خود می خوانند.

امروز غدیر سربلندتر و زنده تر از دیروز است. اكنون غدیر قرین نام پیامبر صلی اللَّه علیه و آله و علی علیه السلام؛ و آمیخته با نام زهرا علیهاالسلام است. امروز غدیر ما حسین علیه السلام ماست.

اكنون غدیر تابلوی بلند شیعه در جهان است و در دلهایی جا دارد كه شیرینی آن را از عمق جان احساس می كنند و آن را با خونشان ممزوج نموده در رگهای خود جاری ساخته اند.

امروز- در سایه ی پر فیض صاحب غدیر حضرت بقیة اللَّه الاعظم عجل اللَّه فرجه- پرچم سبز آن را آنقدر بالا می بریم كه فراتر از باورها آید.

پیام غدیر را می رسانیم و دوستان غدیر را راهنمایی می كنیم و بر دشمنان آن اتمام حجت می نماییم و بر مظلومیت غدیر اشك می ریزیم.

امروز لوای غدیر كنار درِ آتش زده ی زهرا و علی علیهماالسلام بلند است، و نام غدیر با هفتاد و دو فدایی آن در كربلا كه به پایش قطعه قطعه شدند، و هشتاد و چهار بانوی والا مقام كه برای غدیر عطش را، و غارت و آتش را، و داغ جوانان را و اسارت را به جان خریدند، قرین است.

ما امروز به زیارت قربانگاه غدیر در كربلا می رویم و عاشورای غدیر را به سوك می نشینیم.

امروز معنای غدیر لغت نامه نمی خواهد...! هركس علی و حسین علیهماالسلام را شناخت غدیر را می یابد. غدیرِ ما از متن قرآن است و قرآن در غدیر معرفی شده است.

[صفحه 238]

ما ولایت همه ی خلایق را بدست او می دانیم، نه فقط انسانها را! ما می گوییم: «مردم كجا و مقام بلند امامت»؟! و خدا را شكر گزاریم كه به ما اجازه نداد امامی برای خود انتخاب كنیم و انتخاب زیبای خود را بر ما واجب نمود. ما با علی بیعت كرده ایم و هیچكس را بر او امیر نمی دانیم.

امروز غدیر مستحب نیست، واجب است!!

آنگاه كه دستان مبارك صاحب غدیر را از فراسوی قرنها می فشاریم لبخند تبریكش به ما چه می گوید؟

فدائیان چهارده قرن گذشته ی غدیر، كه این كاروان هزار و چهارصد ساله را از گذرگاههای پر خطر سقیفه عبور داده اند، از سپردن میراث جاودانه ی غدیربدست ما چه انتظاری دارند؟

نسلهای كنونی غدیر كه آن را در اعماق وجود خود می یابند ولی از تاریخ آن چیزی نمی دانند، سخن دلشان چیست؟

فرزندان آینده ی غدیر كه وارثان این گنج عظیم خواهند بود، چه خواسته هایی را آرزو خواهند كرد كه باید بدست ما انجام شود؟!!

ای غدیر! از ما انتظارات زیادی داری! و حق با توست كه راه بلندی را به بهای سنگینی طی كرده ای تا بدست ما رسیده ای. قسم به عزیز تو كه پیامبر او را از روی دست خویش به رخ جهانیان كشید، نازت را خریداریم!

امروز شهد شیرین تر از عسل تو را می نوشیم و با آن زنده ایم تا فردای تو را در شفاف ترین آئینه ها جلوه گر سازیم و چهره ی زیبای تو را جام جهان نمای خلقت سازیم تا پرتو چهارده معصوم پاك را در آن به تماشا بنشینیم.



صفحه 238.